20 Eylül 2009 Pazar

Kazf (İftira) Haddi Hakkında Hadisler

Kazf (İftira) Haddi Hakkında Hadisler

Ravi : Aişe
Hadis : Maruz kaldığım iftiradan beni temize çıkaran vahiy indiği zaman, Resulullah (sav) minbere çıkıp, durumu hatırlattı ve ilgili ayeti (Nur 11-23) tilavet buyurdu. Minberden inince iki erkek ve bir kadına kazf haddi vurulmasını emretti. Ve derhal icra edildi. Burada hadd icra edilen şahıslar Hassan İbnu Sabit, Mistah İbnu Üsase ve Hamna Bintu Cahş (ra) idi."
HadisNo : 1621



Ravi : Ebu`z-Zinad
Hadis : Ömer İbnu Abdilaziz (ra) iftira sebebiyle bir köleye seksen sopa vurdu. Ebu`z-Zinad der ki: "Bu hüküm hakkında, Abdullah İbnu Amir İbni Rebia`ya sordum. Bana şu cevabı verdi: "Ben, Osman İbnu Affan ve arkadan gelen diğer halifelerin zamanlarına yetiştim, hiç birisinin iftira sebebiyle köleye kırktan fazla vurduğunu görmedim!"
HadisNo : 1622



Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir insan diğer bir insana: "Ey Yahudi" diye hitab edecek olursa ona yirmi sopa vurun. "Ey muhannes (kadınlaşmış)" diyecek olursa yine o kadar ceza verin. Nikahı haram olan birine, bunu bilerek muvakaa (aşk-ı memnu) yaparsa öldürün."
HadisNo : 1623

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder