25 Eylül 2009 Cuma

Mest Üzerine Meshetmek Hakkında Hadisler

Mest Üzerine Meshetmek Hakkında Hadisler


Ravi : Muğire İbnu Şu`be
Hadis : Ben Resulullah (sav)`la beraberdim. Bana: "Ey Muğire, su kabını al!" emretti. Ben de onu aldım. Resulullah (sav) [la tenhaya gittik. O] benim gözümden kayboldu, kazayı hacet yaptı, (geri döndü). Üzerinde Şami bir cübbe vardı. (Abdest almak için hazırlık yaptı. Cübbesinin yenlerini cemreyip) kollarını çıkarmaya çalıştı. Ancak (yenler) dardı. Ellerini (yenlerin uç kısmından geri çıkarıp cübbeyi sırtına koyup kollarını) alttan çıkardı. Ben su döktüm, namaz için abdest aldı. Mestleri üzerine meshetti, sonra namaz kıldı."
HadisNo : 3692



Ravi : Muğire İbnu Şu`be
Hadis : Bir diğer rivayette: "Mestlerini çıkarmada yardımcı olmak için eğildim. Bana: "Bırak onları, zira ben, abdestli olarak mestlerimi giyindim" buyurdu ve üzerlerine meshetti. (Bu Sahiheyn`in lafzıdır.)
HadisNo : 3693



Ravi : Muğire İbnu Şu`be
Hadis : Müslim merhumun bir diğer rivayetinde: "Resulullah (sav) mestleri, başının ön kısmı (alnı) ve sarığı üzerine meshetti" denilmiştir.
HadisNo : 3694



Ravi : Muğire İbnu Şu`be
Hadis : Ebu Davud`un bir diğer rivayetinde: "Resulullah (sav) mestleri üzerine meshetmişti; ben: "Ey Allah`ın Resulü! yoksa unuttunuz mu?" dedim. "Bilakis," dedi, "belki sana unutturuldu. Aziz ve celil olan Rabbim, bana böyle emretti."
HadisNo : 3695



Ravi : Bilal
Hadis : Resulullah (sav) mestleri ve örtüsü üzerine meshetti.
HadisNo : 3696



Ravi : Bilal
Hadis : Ebu Davud`un rivayetinde şöyle denmiştir: "Resulullah (sav) ihtiyacı için (araziye) çıkardı. Ben de O`na su taşırdım. (Kaza-yı hacet yapınca) abdest alırdı. Bu sırada sargı ve botları üzerine meshederdi."
HadisNo : 3697



Ravi : Ebu Ubeyde İbnu Muhammedi İbnu Ammar İbnu Yasir
Hadis : Cabir İbnu Abdillah (ra)`a mest üzerine meshetme hususunda sordum. "Ey kardeşimin oğlu, bu sünnettir" buyurdu. Bunun üzerine sarık üzerine meshetme hakkında sordum: "Saca meshet!" diye cevap verdi.
HadisNo : 3698



Ravi : Cerir İbnu Abdillah el-Beceli
Hadis : Ravi, abdest alıp mestleri üzerine meshedince, kendisine: "Mest üzerine mesh mi yapıyorsun" diye sormuşlardır. O da: "Evet demiştir, ben Resulullah (sav)`ı gördüm. Bevletti sonra abdest aldı. (Sıra ayaklarına gelince, yıkamayıp) mestlerinin üzerine meshetti" dedi. (A`meş der ki: "İbrahim Nehai dedi ki: "Bu hadis, Abdullah İbnu Mes`ud (ra)`un ashabını taaccübe (hayrete) sevkediyordu, çünkü Cerir (ra)`in müslüman oluşu Maide süresinin nuzülünden sonra idi.")
HadisNo : 3699



Ravi : Cerir
Hadis : Ebu Davud`un rivayetinde Cerir şöyle demiştir: "Meshetmekten beni ne alıkoyacak? Zira ben Resulullah (sav)`ı meshederken gördüm!" Bu sözü üzerine Cerir`e : "Bu, Maide suresinin nüzulünden önceydi" dendi de şu cevabı verdi: "Hayır! Ben kesinlikle Maide suresinin nüzulünden sonra müslüman oldum."
HadisNo : 3700



Ravi : Büreyde
Hadis : Resulullah (sav), Mekke`nin fethedildiği gün, beş vakit namazın hepsini tek bir abdestle kıldı ve mestlerine meshetti. Hz. Ömer (ra): "Bugün, hiç yapmadığın bir şeyi yaptın!" dedi. Resulullah (sav): "Ammden (bilerek) yaptım ey Ömer" cevabını verdi. (Tirmizi ve Nesai`nin rivayetinde mesh`in zikri geçmez.)
HadisNo : 3701


Ravi : Muğire
Hadis : Resulullah (sav) abdest aldı ve çoraplarının ve ayakkabılarının üzerine meshetti. [Ebu Davud der ki: "İbnu Mehdi, bu hadisi rivayet etmezdi. Çünkü Muğire (ra)`den bilinene göre Aleyhissalatu vesselam mestlerine meshediyordu." Yine Ebu Davud der ki: "Bu hadis Ebu Musa el-Eş`ari (ra) tarafından da rivayet edilmiştir: "Aleyhissalatu vesselam çorapları üzerine meshetti." Ancak bu rivayet muttasıl ve kuvvetli değildir, (zayıftır)." Ebu Davud der ki: "Çorap üzerine Ali İbnu Ebi Talib, İbnu Mes`ud, Bera İbnu Azib, Enes İbnu Malik, Ebu Ümame, Seki İbnu Sa`d ve Amr İbnu Hureys (ra) de meshetmiştir. Bu tatbikat Ömer İbnu`l-Hattab ve İbnu Abbas (ra)`dan da rivayet edilmiştir."]
HadisNo : 3702



Ravi : Evs İbnu Evs es-Sakafi
Hadis : Ben, Resulullah (sav)`ı, bir kavmin kuyusuna gelmiş, abdest alırken gördüm. Abdestini aldı, ayakkabılarına ve ayaklarına meshetti.
HadisNo : 3703



Ravi : Mugire
Hadis : Resulullah (sav) mestin üst ve aşağı kısımlarını meshederdi.
HadisNo : 3704



Ravi : Mugire
Hadis : Ebu Davud`un rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) mestlerinin sırtlarına meshederdi. Tirmizi`nin bir başka rivayetinde de böyle denmiştir. Tirmizi 72, 73, (97, 98), Ebu Davud, Taharet 63, (161,165); Nesai, Taharet 63, (1, 62)
HadisNo : 3705



Ravi : Ali
Hadis : Eğer din insanın fikrine göre olsaydı, mestin altını meshetmek, üstünü meshetmekten evla olurdu. Ancak ben Resulullah (sav)`ın mestin üstünü meshettiğini gördüm.
HadisNo : 3706


Ravi :
Hadis : Bir başka rivayette şöyle gelmiştir: "Hz. Ali (ra)`yi abdest alırken gördüm, ayağının sırtını meshetti ve dedi ki: "Eğer ben Resulullah (sav)`ı böyle yapar görmeseydim (ayağın altını meshetmeye daha layık düşünürdüm)."
HadisNo : 3707



Ravi : Ali
Hadis : Bir diğer rivayette de şöyle gelmiştir: "Ben, Resulullah (sav)`ın ayağın üstünü meshettiğini görünceye kadar, daima, altını meshetmenin evla olduğunu düşünürdüm."
HadisNo : 3708



Ravi : Şüreyh İbnu Hani
Hadis : Hz. Aişe (ra)`ye mest üzerine meshetmekten sormaya geldim. Bana: "Sana Ebu Talibin oğlu [Hz. Ali] (ra)`yi tavsiye ederim, git ona sor. Zira o, Resulullah (sav) ile birlikte seyahatlerde bulunmuştur!" dedi. Bunun üzerine gidip ona sordum. Şu cevabı verdi: "Resulullah (sav), (mesh müddetini) yolcu için üç gün üç gece tuttu, mukim için de bir gün bir gece tuttu."
HadisNo : 3709



Ravi : Safvan İbnu Assal
Hadis : Resulullah (sav) yolcu olduğumuz zaman, bize mestlerimizi üç gün üç gece, cenabet hali dışında küçük ve büyük abdest bozma ve uyku sebebiyle çıkarmamamızı emrederdi.
HadisNo : 3710


Ravi : Ubeyy İbnu Ammare
Hadis : Ravi -ki bu Sahabi, Resulullah (sav) ile birlikte her iki kıbleye namaz kılan ilklerdendir- anlatıyor: "Bir gün Resulullah (sav)`a gelerek sordum: "Ey Allah`ın Resulü! Mestlerimin üzerine meshedeyim mi." "Evet" buyurdular. Ben tekrar: "Bir gün mü?" dedim. "Bir gün!" buyurdular. Ben tekrar: "İki gün (olsa)?" dedim. "İki gün!" buyurdular, ben tekrar: "Üç gün (olsa)?" dedim. "Evet! dilediğin kadar!" buyurdular."
HadisNo : 3711


Ravi : Ubeyy İbnu Ammare
Hadis : Bir rivayette de "...Hatta yediye kadar ulaştı. Resulullah (sav), sonunda: "Evet! Sana uygun geldiği kadar!" buyurdular."
HadisNo : 3712



Ravi : Huzeyme İbnu Sabit
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Mest üzerine meshetmenin müddeti yolcu için üç gündür. Mukim için bir gün bir gecedir!" "(Bir başka rivayette şu ziyade gelmiştir): "Biz müddetin uzatılmasını taleb etseydik, bize mutlaka uzatırdı."
HadisNo : 3713

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder