26 Eylül 2009 Cumartesi

Müslümanların Birbirleriyle Savaşları Hakkında Hadisler

Müslümanların Birbirleriyle Savaşları Hakkında Hadisler
Ravi : Ahnef İbnu Kays
Hadis : Şu adamı kastederek (evden) çıkmıştım. Yolda Ebu Bekre (ra)`ye rastladım. "Ey Ahnef, nereye gidiyorsun?" dedi. "Resulullah (sav)`ın amcaoğluna yardım etmeyi arzu ediyorum!" dedi. "Dön!" dedi. "Zira ben, Resulullah (sav)`ın şöyle söylediğini işittim: "İki Müslüman kılıçlarıyla birbirlerinin üzerine yürürlerse öldüren de ölen de ateştedir!" (Bu söz üzerine Resul-i Ekrem`e): "Ey Allah`ın Resulü! Katili anladık ama maktul niye ateşte?" diye sorulmuştu. "Çünkü o da kardeşini öldürme hırsı taşıyordu!" cevabını verdi. -Bir başka rivayette ise: "O da kardeşini öldürmek istemişti" demiştir.-
HadisNo : 4805

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah buyurdular ki: "Sizden kimse kardeşine silahla işarette bulunmasın. Zira, o bilemez, belki de şeytan elinde bir fesatta bulunur da ateşten bir çukura düşer."
HadisNo : 4806

Ravi : Abdullah İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Müslümana sövmek fısktır, onunla çarpışmak da küfürdür."
HadisNo : 4807

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Benden sonra birbirinizin boynunu vuran kafirler olarak (dinden) dönmeyin." [Nesai, İbnu Mes`ud`dan yaptığı bir rivayette şu ziyadeye yer verir; "Kişi ne babasının ne de kardeşinin cinayetinden sorumlu tutulmaz."]
HadisNo : 4808

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder