25 Eylül 2009 Cuma

Müebbed Haram Gerektirmeyen Durumlar Hakkında Hadisler

Müebbed Haram Gerektirmeyen Durumlar Hakkında Hadisler

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) hala ile teyzenin veya hala ile halanın aynı adamın nikahında birleştirilmesini mekruh addetti." [Bir rivayette: "Resulullah (sav), kadının halası veya teyzesi üzerine nikahlanmasını yasakladı" denmiştir.]
HadisNo : 5683


Ravi : Şa`bi
Hadis : Hz. Cabir (ra)`i dinledim, "Resulullah (sav) kadının halası veya teyzesi üzerine nikahlanmasını yasakladı" demişti.
HadisNo : 5684


Ravi : Ebu Hureyre
Hadis : Resulullah (sav) kadının halası üzerine, kadının teyzesi üzerine nikahlanmasını yasakladı." Ravi devamla dedi ki: "Biz, kadının babasının teyzesini de aynı makamda görürüz."
HadisNo : 5685

Ravi : Dahhak İbnu Firuz
Hadis : Babasından naklen diyor ki: "Ey Allah`ın Resulü," dedim. "Ben Müslüman olduğum zaman nikahımda iki kızkardeş vardı (ne yapalım?)" "Onlardan dilediğin birini boşa!" emrettiler."
HadisNo : 5686


Ravi : Kabisa İbnu Züeyb
Hadis : Hz. Osman (ra)`a bir adam: "Köle olan iki kızkardeş, bir kişinin nikahı altında birleştirilebilir mi?" diye sordu. Hz. Osman: "Onların bu şekilde nikahlanmasını bir ayet helal, bir ayet de haram kıldı. Ben ise, böyle bir şeyi yapmayı sevmem!" dedi. Adam Hz. Osman`ın yanından çıktı. Resulullah (sav)`ın ashabından bir kimseye rastladı. Bu meseleyi ona da sordu. O da; "Bana gelince, yetki benim elimde olsa, bunu yapan birini bulduğum takdirde ona mutlaka ibaretamiz bir ceza veririm!" dedi. İbnu Şihab rahimehullah: "Bu cevabı veren zatın Ali İbnu Ebi Talib (ra) olduğunu zannediyorum" dedi. İmam Malik: "Böyle bir sözü Zübeyr (ra)`in söylediği bana ulaştı" demiştir.
HadisNo : 5687

,
Ravi : Aişe
Hadis : Bir adam hanımını üç talakla boşadı. Kadınla bir başka adam evlendi, ancak bu adam da kadını temasdan önce boşadı. (Kadın tekrar önceki kocasına dönmek istemişti.) Resulullah (sav)`a bu hususta soruldu. "Hayır! İkincisi kadının balcığından tatmadıkça önceki tadamaz!" buyurdular.
HadisNo : 5688
,
Ravi : Zübeyr İbnu Abdirrahman İbnü`z-Zübeyr el-Kurazi
Hadis : Rifaa İbnu Simval, Resulullah (sav) zamanında, hanımını üç talakla boşadı. Ondan sonra kadın Abdurrahman İbnu`z-Zübeyr`le evlendi. Abdurrahman, kadına temaşa muktedir olmadığı için, ondan yüz çevirdi ve ayrıldılar. Kadını boşamış olan eski kocası Rifaa kadınla yeniden nikahlanmak istedi. Arzusunu Resulullah`a açtı. Aleyhissalatu vesselam Rifaa`ya onunla evlenmesini yasakladı. "Kadın balcığı tadıncaya kadar, sana helal olmaz!" buyurdu.
HadisNo : 5689

,
Ravi : Zeyd İbnu Sabit
Hadis : Anlattığına göre, kendisi bir cariyeyi üç kere boşayıp sonra satın alan bir adam hakkında "Bu cariye, bir başka kocaya varmadıkça ona helal olmaz" diyordu.
HadisNo : 5690

,
Ravi : İbnu Muhammed İbni İlyas
Hadis : İbnu Abbas, Ebu Hureyre ve İbnu`l-As (ra)`dan kocası tarafından duhulden (temastan) önce üç talakla boşanan bakire kız (bu ilk kocası ile yeniden nikah yapmak istese nasıl olur? diye) soruldu. Hepsi de: "Bir başka zevce ile evlenmedikçe eskisine helal olmaz!" dediler.
HadisNo : 5691

,
Ravi :
Hadis : Hz. Ali, Hz. Cabir ve Hz. İbnu Mes`ud (ra), Resulullah (sav)`ın "hülle yapana da hülle yaptırana da lanet ettiğini" anlattılar.
HadisNo : 5692

,
Ravi : Misver İbnu Mahreme
Hadis : Hz. Ali (ra) nikahı altında Fatıma (ra) olduğu halde Ebu Cehl`in kızına talib oldu. Bunu işiten Hz. Fatıma, Resulullah (sav)`a gelerek: "Kavmin, kızları için senin hiç gadablanmayacağını zannediyor. İşte Ali, Ebu Cehl`in kızıyla evlenecek!" dedi. Bunun üzerine Aleyhissalatu vesselam kalktı, minbere çıkti, şehadet getirdi ve şu hitabede bulundu: "Emma ba`d! Ben Ebu`l-As İbnu`r-Rebi`e (kızımı) nikahladım. Bana konuştu ve doğruyu söyledi [vadetti ve vaadini tuttu. Şurası muhakkak ki ben helal olanı haram kılmıyorum, haramı da helal kılmıyorum]. Fatıma benden bir parçadır. Onu üzen beni de üzer. Allah`a yemin olsun Resulullah (sav)`ın kızı Allah düşmanının kızıyla ebediyyen bir araya gelmeyecektir!" Ravi der ki: "Ali istemekten vazgeçti."
HadisNo : 5693

,
Ravi :
Hadis : Bir diğer rivayette şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav)`ın minberde şöyle söylediğini işittim: "Beni Hişam İbnu`l-Mugire ailesi, kızlarını Ali İbnu Ebi Talib`le evlendirmek için benden izin istiyor. Ben izin vermedim, vermiyorum ve vermeyeceğim! Ancak, Ebu Talib`in oğlu kızımı boşayıp, kızlarını almak isterse o başka! Şunu iyi bilin, Fatıma benden bir parçadır. Onu üzen beni de üzer, ona eziyet olan bana da eziyet olur."
HadisNo : 5694
,
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Abdullah İbnu Amir, Hz. Osman (ra)`a bir cariye hediye etti. Bu cariyeyi Basra`da satın almıştı ve onun kocası da vardı. Osman: "Ben ona yaklaşmam, onun kocası var!" dedi. Bunun üzerine İbnu Amir, kocasını razı etti ve cariyeden ayırdı.
HadisNo : 5695
,
Ravi :
Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre, "İbnu Abbas ve İbnu Ömer (ra)`e, nikahı altında hür bir kadın olduğu halde bunun üzerine bir cariye nikahlamak isteyen bir adam hakkında soruldu. Bunlar, adamın ikisini cemetmesini mekruh addettiler."
HadisNo : 5696

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder