24 Eylül 2009 Perşembe

Köpek Ve Diğer Hayvanlar Hakkında Hadisler

Köpek Ve Diğer Hayvanlar Hakkında Hadisler

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir kaba, köpek banmışsa onun temizlenmesi yedi kere su ile yıkanmasına bağlıdır, hatta bunların ilki toprakla olmalıdır."
HadisNo : 3523

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Köpekler Resulullah (sav) devrinde mescidin içinde gidip gelirlerdi. Bu sebeple mescidi yıkamak için içine su serpmezlerdi.
HadisNo : 3524

Ravi : Kebşe Bintu Ka`b İbnu Malik
Hadis : Ravi -ki, İbnu Ebi Katade`nin nikahı altında idi- anlatıyor: "Ebu Katade (ra) yanıma girdi. Kendisine abdest suyu hazırladım. Bu sırada, sudan içmek üzere bir kedi geldi. Ebu Katade kabı uzattı, kedi içti." Kebşe sözlerine devamla der ki: "Ebu Katide kendisine bakmakta olduğumu gördü ve: "Ey kardeşimin kızı, buna hayret mi ediyorsun?" dedi. Bende: "Evet!" demiş bulundum. Bunun üzerine: "Resulullah (sav): "Kedi necis değildir. Kedi sizin tarafınızda çokça dolaşır" buyurdular" dedi."
HadisNo : 3525

Ravi : Davud İbnu Salih İbni Dinar et-Temmar
Hadis : Davud İbnu Salih İbni Dinar et-Temmar, annesinden anlatıyor: "Efendim beni, Hz. Aişe (ra)`ya bir miktar yemekle gönderdi. Gelince Hz.Aişe`yi namaz kılıyor buldum. Bana, elimdekini koymamı işaret etti. (Ben de bıraktım). Ancak bir kedi gelerek üzerinden yedi. Hz. Aişe (ra), namazından çıkınca, kedinin yediği yerden yemeği (bir miktar) yedi. Sonra da şu açıklamayı yaptı: "Resulullah (sav): "Kedi necis değildir, o sizi çokça dolaşan birisidir" demişti. Ben ayrıca Resulullah (sav)`ın kedinin artığıyla abdest aldığını gördüm."
HadisNo : 3526

Ravi : Meymune
Hadis : Resulullah (sav)`a yağa düşen fareden soruldu. Aleyhissalatu vesselam: "Onu ve etrafındaki kısmı atın, yağınızı yiyin!" buyurdu.
HadisNo : 3527

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Ebu Davud`un Ebu Hüreyre`den kaydettiği bir rivayette şöyle gelmiştir: "(Eğer yağ) donmuşsa fareyi ve etrafındaki yağı kaldırıp atın, yağ sıvı ise, artık ona yemek niyetiyle yaklaşmayın."
HadisNo : 3528

Ravi : Ebu Said
Hadis : Resulullah (sav) bir koyunu beceriksizce yüzmekte olan bir köleye uğramıştı. Ona: "Çekil de sana göstereyim!" dedi. Derhal elini deri ile et arasına soktu. Elini, bütün kolu koltuğa kadar derinin altında kalacak şekilde ilerletti. Sonra gidip abdest almadan halka namaz kıldırdı. (Bir rivayette, "Yani suya değmedi" ziyadesi vardır.)
HadisNo : 3529

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder