24 Eylül 2009 Perşembe

Kuşluk Vakti Hakkında Hadisler

Kuşluk Vakti Hakkında Hadisler

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav) kuşluk namazını her kılışında mutlaka ben de kıldım."
HadisNo : 3016

Ravi : Abdurrahman İbnu Ebi Leyid
Hadis : Bize, Resulullah (sav)`ın kuşluk namazı kıldığını Ümmü Hani`den başka kimse anlatmadı. O dedi ki: "Resulullah (sav) Fetih günü, benim eve geldi, yıkandı ve sekiz rek`at namaz kıldı. Ben bundan daha hafif bir namazı hiç görmedim. Ancak rüku ve secdeleri tam yapıyordu."
HadisNo : 3017


Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Dostum Aleyhissalatu Vesselam, bana her ay üç gün oruç tutmamı, iki rek`at kuşluk, yatmazdan önce de vitir namazı kılmamı tavsiye etti.
HadisNo : 3018


Ravi : Ebu Zerr
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Her gün, sizin her bir mafsalınız için bir sadaka terettüp etmektedir. Her tesbih bir sadakadır. Her tahmid bir sadakadır, her bir tehlil bir sadakadır, Emr`i bi`l-ma`ruf bir sadakadır. Nehy-i ani`l-münker de bir sadakadır. Bütün bunlara kişinin kuşlukta kılacağı iki rek`at namaz kafi gelir."
HadisNo : 3019


Ravi : Büreyde
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "İnsanda üçyüzaltmış mafsal vardır. Her bir mafsal için bir sadakada bulunması gerekir." (Bunu işitenler): "Buna kimin gücü yeter?" dediler. Aleyhissalütu Vesselam: "Mescidde toprağa gömeceği bir balgam, yoldan bertaraf edeceği bir engel... Bunları bulamazsa, kuşluk vakti kılacağı iki rekat namaz!"
HadisNo : 3020

Ravi : Ebu Zerr ve Ebu`d-Derda
Hadis : Resullullah (sav) buyurdular ki: "Allah Teala hazretleri dedi ki: "Ey Ademoğlu! Günün evvelinden benim için dört rek`at namaz kıl, ben de sana günün sonunu garantiliyeyim."
HadisNo : 3021

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim kuşluğun bir çift (namaz)ına devam ederse, deniz köpüğü kadar çok da olsa, Allah günahlarını affeder."
HadisNo : 3022


Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim kuşluk namazını oniki rek`at kılarsa Allah Teala Hazretleri cennette onun için altından bir köşk bina eder."
HadisNo : 3023

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav) kuşluğu dört kılar, (bazan) dilediğince de artırırdı.
HadisNo : 3024


Ravi : Zeyd İbnu Erkam
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kuşluk namazı, hödüğün (yani deve yavrusunun) ayağı kumdan yanmaya başladığı andan itibaren kılınır."
HadisNo : 3025

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder