20 Eylül 2009 Pazar

Kurban İle İlgili Sair Hadisler

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Hz. Ali ve Hz. İbnu Abbas (ra) demişlerdir ki: "İhsarlıya ayet-i kerimede "...kolayınıza gelen kurbanı..." ifadesiyle emredilmiş bulunan kurbandan (Bakara 196) maksad bir koyundur."
HadisNo : 1533



Ravi : İbnu Ömer
Hadis : (İhsarlıya kolayına gelen bir hedy terettüp eder) ayetinden sorulmuş, o da şu cevabı vermiştir: "Bundan maksad ya bir deve veya bir sığır veya yedi koyundur. Bir koyun kesmem, bana oruç tutmamdan veya bir deveye ortak olmamdan daha hoş gelir." (Muvatta`da hadisin, "sığır" kelimesine kadar olan kısmı mezkurdur. Geri kalan kısmım Rezin zikretmiştir)
HadisNo : 1534



Ravi : Sadaka İbnu Yesar el-Mekki
Hadis : Saçları örtülü Yemenli bir kimse İbnu Ömer (ra)`e gelip: "Ey Ebu Abdirrahman, ben müstakil bir umre yapmak üzere geldim" dedi. Abdullah İbnu Ömer (ra): "Ben seninle olsaydım da bana sormuş bulunsaydın, sana hacc-ı kıran yapmanı emrederdim" dedi. Adam: "Bu zaten öyleydi (ancak kaçırdım)" dedi. İbnu Ömer (ra): "Başındaki saçlardan şu uçuşanları al (kes) ve kurban kes!" dedi. (Orada bulunan) Iraklı bir kadın söze karıştı: "Kurbanı da neymiş ey Ebu Abdirrahman?" "Kurbanı dır!" Kadın tekrar sordu. "Kurbanı nedir?" İbnu Ömer (ra) şu cevabı verdi: "Sadece bir koyun bulabilsem, onu kurban etmem bana oruç tutmamdan daha hoş gelir."
HadisNo : 1535

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder