20 Eylül 2009 Pazar

Kapların Ağzından İçmek Hakkında Hadisler

Kapların Ağzından İçmek Hakkında Hadisler


Ravi : Kebşetu`l-Ensari
Hadis : Resulullah (sav) yanıma girmişti. (Duvarda) asılı olan bir kırbanın ağzından ayakta su içti. Ben hemen kırbaya gidip ağzını kestim." (Rezin şu ziyadeyi ilave etmiştir: "... (Kestiğim bu kısmı) su içerken kullanmak üzere hususi bir maşraba yaptım.")
HadisNo : 2247


Ravi : İsa İbnu Abdillah
Hadis : Ensardan bir zat olan İsa İbnu Abdillah, babasından naklen anlatıyor: "Resulullah (sav) Uhud günü bir su kabı istedi. (Kap gelince): "Kabın ağzını dışa kıvır!" dedi, ben de kıvırdım. Sonra kabın ağzından su içti."
HadisNo : 2248


Ravi : Ebu Said
Hadis : Resulullah (sav) su kaplarının ağzından içmek için ağızlarnın dışa kıvrılmalarını yasakladı.
HadisNo : 2249

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder