19 Eylül 2009 Cumartesi

Kadın Sahabilerin Faziletleri - Hatice Bintu Huveylid (ra) Hakkında Hadisler

Kadın Sahabilerin Faziletleri - Hatice Bintu Huveylid (ra) Hakkında Hadisler

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Hz. Cebrail aleyhisselam Resulullah (sav)`a gelerek: "Ey Allah`ın Resulü," dedi. "İşte Hatice geliyor. Beraberinde bir kap var, içerisinde katık -veya yiyecek, veya içecek- mevcut. O yanınıza ulaştığı vakit, ona Rabbinden [ve benden] selam söyleyin ve onu gürültü ve yorgunluk bulunmayan cennette, içerisi oyulmuş inciden mamul bir evle müjdeleyin!"
HadisNo : 4481

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav)`ın hanımlarından hiçbirine, Hz. Hatice (ra)`ye karşı duyduğum kıskançlığı hiç duymadım. Halbuki onu hiç görmüşlüğüm de yok. Ancak, (aleyhissalatu vesselam) onun yadını çok yapardı. Ne zaman bir koyun kesip parçalara ayırsa Hatice`nin dostlarına da gönderirdi. Bazan ona: "Sanki dünyada Hatice`den başka kadın yok!" derdim de bana: "(Onun gibisi var mıydı!) o şöyleydi, o böyleydi...! [Öbür kadınlar beni çocuktan mahrum ederken] benim çocuklarım ondan oldu" diye karşılık verirdi. [Hz. Aişe der ki: içimden "Bir daha Hatice hakkında kötü söz söylemeyeceğim" dedim.] Hz. Aişe devamla der ki: "Resulullah (sav), Hatice`den üç yıl sonra benimle evledi."
HadisNo : 4482

Ravi : Ali
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "(Ahiretin) en hayırlı kadını Meryem Bintu İmran`dır. (Dünyanın) en hayırlı kadını Hatice Bintu Huveylid`dir." Ravi bunu söylerken, eliyle semaya ve arza işaret etti.[Rezin bir rivayette şu ziyadeyi kaydetmiştir: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Erkeklerden pek çokları kemale ermiştir. Kadınlardan ise İmran`ın kızı Meryem, Firavun`un karısı Asiye, Huveylid`in kızı Hatice ve Muhammed`in kızı Fatıma`dan başka kimse kemale ermemiştir. Hz. Aişe`nin kadınlara üstünlüğü, tiridin diğer yiyeceklere üstünlüğü gibidir." Bu rivayet Buhari`de Ebu Musa hadisi olarak gelmiştir.]
HadisNo : 4483

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder