13 Eylül 2009 Pazar

Hayvani Olmayan Mekruh Yiyecekler Hakkında Hadisler

Hayvani Olmayan Mekruh Yiyecekler Hakkında Hadisler
Ravi : Cabir
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim sarımsak veya soğan yerse bizden uzak dursun -veya mescidimizden uzak dursun- evinde otursun." Bazan Resulullah (sav)`a içerisinde yeşil sebzeler bulunan tencere getirildi de onda koku bulur ve (ne olduğunu) sorardı. Kendisine sebze nevinden ne olduğu haber verilince, tencereyi, beraberindeki arkadaşlarından birini göstererek ona vermelerini söylerdi. Aleyhissalatu vesselam, onun yemekten çekindiğini görünce: "Sen bana bakma, ye! Zira ben senin gibi değilim, senin konuşmadığın (meleklere) konuşuyorum" derdi.
HadisNo : 3926


Ravi : Ebu Ziyad Hıyar İbnu Seleme
Hadis : Hz. Aişe (ra)`ye soğan hususunda sordum. Şu cevabı verdi. "Resulullah (sav)`ın en son yediği yemekte soğan vardı."
HadisNo : 3927


Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kimse kardeşinin hayvanını, iznini almadan sağmasın. Sizden kim, odasına başkalarının girip hazinelerini kırmasından, yiyeceklerini saçıp dağıtmasından hoşlanır? Tıpkı bunun gibi, hayvanlarının medmeleri de onlar için yiyeceklerinin hazineleridurumundadir. Öyleyyse kimse izin almadan başkasının hayvanını sağmasın."
HadisNo : 3928


Ravi : Semüre İbnu Cündüb
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Biriniz bir sürüye uğradığınızda, sahibi başında ise izin alsın, izin verirse süt sağıp içsin, sahibi orada yoksa, üç sefer seslensin, cevap verirse izin istesin, cevap vermezse sağsın ve içsin."
HadisNo : 3929


Ravi : Semüre İbnu Cündüb
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Biriniz bir sürüye uğradığınızda, sahibi başında ise izin alsın, izin verirse süt sağıp içsin, sahibi orada yoksa, üç sefer seslensin, cevap verirse izin istesin, cevap vermezse sağsın ve içsin."
HadisNo : 3930

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim bir bahçeye girerse (meyvesinden) yesin. Ancak beraberinde götürmesin."
HadisNo : 3931


Ravi : Rafi İbnu Amr
Hadis : Ben [küçükken] Ensar`ın hurmalarını taşlıyordum. Beni yakalayıp Resulullah (sav)`a götürdüler. "Ey Rafi` niye başkasının hurmalarını taşlıyorsun?" dedi. "Açlık sebebiyle ey Allah`ın Resulü!" dedim. "Taşlama, kendiliğinden [dibine] düşeni ye!" [deyip] başımı okşadı ve: "Allah seni (hurmaya) doyursun ve suya kandırsın!" buyurdu.
HadisNo : 3932


Ravi : Abbad İbnu Şurahbil
Hadis : Kıtlığa uğradım. Bunun üzerine Medine bahçelerinden birine girdim. Başak ovup hem yedim hem de torbama aldım. Derken sahibi gelip beni yakaladı, dövdü, torbamı elimden aldı ve beni Resulullah`a getirdi. Durumu ona anlattı. Resulullah (sav) mal sahibine: "Cahilken öğretmedin, açken de doyurmadın!" dedi. Sonra emri üzerine, torbamı saldı. (Sonra Resulullah) bana bir veya yarım sa` miktarında yiyecek verdi.
HadisNo : 3933

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder