11 Eylül 2009 Cuma

Hadis Rivayeti Ve Nakli Hakkında Hadisler

Hadis Rivayeti Ve Nakli Hakkında Hadisler

Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Benden bir şey işitip onu (artırıp eksiltmeden) işittiği şekilde başkasına ulaştıran kimsenin (kıyamet günü) Allah yüzünü taze kılsın. Zira, kendisine ulaştırılan öyleleri var ki, bizzat işitenden daha iyi kavrar."
HadisNo : 4126


Ravi : Abdullah İbnu Amr İbni`l-As
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir ayet bile olsa benden başkasına götürün. Beni İsrail (hikayelerin)den de rivayet edin, bunda bir mahzur yok. Ancak kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın."
HadisNo : 4127

Ravi : Mahmud İbnu`r-Rebi
Hadis : Resulullah (sav)`ın ben beş yaşlarında iken, evimizin kuyusunun kovasından ağzına aldığı suyu yüzüme püskürttüğünü hatırlıyorum.
HadisNo : 4128


Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav)`dan iki kap ilim hıfzıma aldım. Bunlardan birini aranızda neşrettim. Ama diğerini söyleyecek olsam şu gırtlağımı kesersiniz.
HadisNo : 4129

Ravi : Ebu Zerr
Hadis : Eğer kılıncı şuraya koysanız -eliyle ensesini göstermiştir- ben bu esnada, Resulullah (sav)`dan işitmiş bulunduğum bir hadisi, sizin işimi bitirmezden önce söyleyebileceğime kanaatim gelse onu mutlaka söylerim.
HadisNo : 4130

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder