11 Eylül 2009 Cuma

Giyinme Ve Yemek Duaları Hakkında Hadisler

Giyinme Ve Yemek Duaları Hakkında Hadisler

Ravi : el-Hudri
Hadis : Hz. Peygamber (sav) elbiseyi yenilediği zaman şu duayı okurdu: "Allahım! Hamd sanadır. -(giydiği şey ne ise) ismen söyleyerek- Bunu bana sen giydirdin. Bunun hayırlı olmasını, yapılış gayesine uygun olmasını diliyor, şerrinden ve yapılış gayesine uygun olmamasından da sana sığınıyorum."
HadisNo : 1848

Ravi : Ebu Ümame
Hadis : İbnu Ömer (ra) yeni bir elbise giymişti ve şöyle dua etti: "Avretimi örtebileceğim ve hayatta güzellik sağlayabileceğim bir elbise giydiren Allah`a hamd olsun." Sonra şunu söyledi: "Ben Resulullah (sav)`ı dinledim: "Kim yeni bir elbise giyer, böyle söyler, daha sonra da eskittiği elbiseyi tasadduk ederse, sağken de öldükten sonra da Allah`ın himayesi, hıfzı ve örtmesi altında olur."
HadisNo : 1849

Ravi : Ebu Said
Hadis : Hz. Peygamber (sav) bir şey yeyip içti mi şu duayı okurdu: "Bize yedirip içiren ve bizi Müslümanlardan kılan Allah`a hamdolsun."
HadisNo : 1850

Ravi : Muaz İbnu Enes
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim bir şey yer ve: "Bana bu yiyeceği yediren ve tarafımdan hiçbir güç ve kuvvet olmadan bunu bana rızık kılan Allah`a hamdolsun" derse geçmiş günahları affolunur". (Ebu Davud`un rivayetinde şu ziyade var: "Kim bir elbise giyer ve: "Bunu bana giydirip, tarafımdan bir güç ve kuvvet olmaksızın beni bununla rızıklandıran Allah`a hamdolsun" derse geçmiş ve gelecek günahları affedilir.")
HadisNo : 1851


Ravi : Muaz İbnu Enes
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Muhakkak ki Allah, kulun bir şey yiyip hamdetmesinden veya bir şey içip hamdetmesinden razı olur."
HadisNo : 1852


Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) Sa`d İbnu Ubade`nin yanında ekmek ve zeytinyağı yemişti. Sonunda şöyle bir dua buyurdu: "Yanınızda oruçlular yemek yesin, yemeğinizden ebrarlar yesin, üzerinize melekler dua etsin." (Ebu Davud`un Hz. Cabir (ra)`den kaydettiği diğer bir rivayette şöyle denir: "Ebu`l-Heysem bir yemek hazırladı, Resulullah (sav)`ı ve Ashabını (ra) davet etti. Hz. Peygamber yemekten kalkınca: "Kardeşinizi mükafaatlandırın buyurdu. Ashab: "Mükafaatı da ne?" diye sordular, Efendimiz: "Kişinin evine girilip yemeği yendi, içeceği içildi mi ev sahibi için dua edilir, işte bu onun mükafaatıdır" cevabını verdi.)
HadisNo : 1853

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder