6 Eylül 2009 Pazar

Ensarın Fazileti Hakkında Hadisler

Ensarın Fazileti Hakkında Hadisler

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Şayet Ensar vadiye veya geçide süluk etse ben de mutlaka Ensarın gittiği vadiye ve geçide süluk ederim. [Eğer hicret olmasaydı ben Ensar`dan biri olurdum]" Ebu Hüreyre der ki: "Ona annem ve babam feda olsun. (Bu sözüyle haddi aşmış, Ensarın hakkından fazlasını onlara vererek) zulmetmiş değildir. (Zira) onlar O`nu barındırdılar ve O`na yardım ettiler veya bir başka kelime (ile ifade edilecek) yardımlar yaptılar. Mallarıyla kendisine ve Ashabına muavenette bulundular."
HadisNo : 4499

Ravi : Ebu Said
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Benim kendisine sığındığım sırdaşım ehl`i Beyt`imdir, dayanağım da Ensar`dır. Öyleyse onların (Ehl`i Beyt ve Ensar`ın) kusurlularını affedin, faziletli olanlarına da sarılın"
HadisNo : 4500

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah`a ve ahirete iman eden kimse Ensar`a buğzetmesin."
HadisNo : 4501


Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Ensar dayanağımdır, sırdaşımdır. İnsanlar sayıca artarken onlar azalacaklar. Öyleyse onların iyilerine yapışın, kusurlularını da affedin." [Buhari, İbnu Abbas (ra)`dan kaydettiği bir diğer rivayette: "Onlar azalacaklar" lafzının peşinde şu ziyadeye yer verir: "öyle ki yemekteki tuz gibi olacaklar."]
HadisNo : 4502

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder