6 Eylül 2009 Pazar

Elbise Çeşitleri Hakkında Hadisler

Elbise Çeşitleri Hakkında Hadisler

Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Resulullah (sav)`ın en ziyade sevdiği elbise kamus idi.
HadisNo : 5268

Ravi : Süveyd İbnu Kays
Hadis : Ben ve Mahrefetu`l-Abdi, Hacer`den bez alıp, Mekke`ye getirdik. Resulullah (sav) [yanımıza] gelip bizimle bir şalvar pazarlık etti ve satın aldı. Fiyatını bize tartıp ödedi. Tartan kimseye de: "Tart (ve ibreyi lehine) kaydır!" emretti.
HadisNo : 5269

Ravi : Misver İbnu Mahreme
Hadis : Resulullah (sav), (ashabına) bir kısım kaftanlar taksim etti, fakat (babam) Mahreme`ye hiçbir şey vermedi. Bunun üzerine babam: "Haydi Resulullah (sav)`a gidelim!" dedi ve beraber gittik. Bana: "Gir de Aleyhissalatu vesselam`ı bana çağır!" dedi. Ben de çağırdım. Resulullah üzerinde dağıttığı kaftanlardan biri olduğu halde dışarı çıktı ve "Bunu senin için sakladık!" buyurdu. Sonra Resulullah (sav) babama baktı ve: "Mahreme razı oldu!" buyurdu.
HadisNo : 5270

Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) en çok, hibere (denen Yemen`de mamul, çubuklu) kumaştan giyinmemizi severdi.
HadisNo : 5271

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Haruriyye (denen Hariciler) çıktığı zaman Hz. Ali (ra)`nin yanına geldim. Bana: "Şu adamlara bir uğra!" dedi. Ben de mevcut Yemen hullelerinin en güzelini giydim." Ebu Zümeyl der ki: "İbnu Abbas yakışıklı ve gür sesli biriydi." İbnu Abbas der ki: "Harurilerin yanına vardım. Bana: "Hoş geldin ey İbnu Abbas! Bu takımın da ne?" dediler. Ben: "Beni ayıplıyor musunuz? Ben Resulullah (sav) üzerinde mümkün olan en güzel elbiseyi gördüm!" dedim.
HadisNo : 5272

Ravi : Abdülvahid İbnu Eymen
Hadis : Hz. Aişe`nin yanına girdim. Üzerinde kalın Yemen bezinden yapılmış fiyatı beş dirhem olan bir elbise bulunuyordu. Hz Aişe: "Gözünü cariyeme kaldır da ona bir bak! Zira o şimdi benim giydiğim şu elbiseyi evin içinde giymekten arlanır. Halbuki, Resulullah (sav) zamanında benim o (kaba kumaş)tan bir elbisem vardı. Medine`de zifaf için süslenen her kadın gelip o elbiseyi benden iareten alirdı."
HadisNo : 5273

Ravi : Muğire İbnu Şu`be
Hadis : Resulullah (sav)`a üzerinde yünden Şami bir cübbe olduğu halde abdest suyunu döktüm. Cübbenin yenleri dar idi. Elini çıkar(ıp cübbenin yenlerini çemre)mek istedi. Fakat kol dar gelince, (cübbeyi omuzuna atarak) ellerini bedeninin altından çıkardı ve yıkadı.
HadisNo : 5274

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder