6 Eylül 2009 Pazar

Ehl-i Beyt`in Fazileti Hakkında Hadisler

Ehl-i Beyt`in Fazileti Hakkında Hadisler

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Nimetleriyle sizi beslediği için Allah`ı sevin. Beni de Allah sevgisi için sevin. Ehl-i Beytimi de benim sevgim için sevin."
HadisNo : 4492

Ravi : Sa`d İbnu Ebi Vakkas
Hadis : Şu ayet indiği zaman, (mealen): "Sana bu ilim geldikten sonra, kim seninle bu hususta mücadele edecek olursa de ki: "Gelin, çocuklarımızı ve çocuklarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı, kendinizi ve kendimizi çağırıp toplanalım, sonra niyaz edelim ki, Allah`ın laneti yalancılar üzerine olsun!" (Al-i İmran 61), Resulullah (sav) Ali`yi, Fatıma`yı, Hasan ve Hüseyn (ra)`i çağırdı ve: "Allah`ım, bunlar da benim ehlim (ailem)" buyurdu.
HadisNo : 4493

Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Ben Resulullah (sav)`ın evinin kapısında iken şu ayet nazil oldu: "...Ey peygamber ailesi! Allah günahlarınızı giderip sizi tertemiz yapmak istiyor..." (Ahzab 33). Evde Resulullah (sav), Ali, Fatıma, Hasan ve Hüseyin vardı. Onlara bir örtü bürüdü ve: "Allahım, işte bunlar benim ehl-i beytimdir, bunlardan günahı gider ve bunları kirlerden tertemiz kıl" buyurdu. Ben atılıp: "Ey Allah`ın Resulü! Ben ehl-i beytten değil miyim?" dedim. Bana: "Sen (yerinde dur, sen zaten) hayırdasın, sen Resulullah`ın zevcesisin" diye cevap verdi.
HadisNo : 4494

Ravi : Enes
Hadis : Şu ayet indiği zaman (mealen): "...Ey peygamber ailesi! Allah günahlarınızı giderip sizi tertemiz yapmak istiyor" (Ahzab 33), Resulullah (sav) sabah namazına giderken, altı aya yakın bir müddette, Hz. Fatıma (ra)`nın kapısına uğrayıp: "Namaz(a halkın) ey Ehl`i Beyt "Allah günahlarınızı giderip sizi tertemiz yapmak istiyor!" buyurdu.
HadisNo : 4495

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav), üzerinde siyah (yünden) nakışlı bir kumaş olduğu halde sabahleyin (evden) çıktı. O sırada Hasan geldi, onu örtünün altına soktu. Sonra Hüseyin geldi onu da soktu, sonra Fatıma geldi, onu da soktu. Sonra Ali geldi onu da örtünün altına soktu. Sonra da: "Ey Ehl-i Beyt Allah günahlarınızı giderip sizi tertemiz yapmak istiyor" (Ahzab 33) buyurdu.
HadisNo : 4496

Ravi : Zeyd İbnu Erkam
Hadis : Yezid İbnu Hayyan, Zeyd İbnu Erkam (ra)`tan naklen anlatıyor: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Haberiniz olsun! Ben size iki ağırlık bırakıyorum. Bunlardan biri Allah Teala`nın Kitabı`dır. O, Allah`ın (sema-arz arasına uzanmış) ipi olup, kim ona tutunursa hidayet üzere olur, kim de onu terkederse dalalete düşer. İkincisi itretim, Ehl-i Beytim`dir." Biz, Zeyd İbnu Erkam`a sorduk: "Kadınları da Ehl-i Beyt`inden midir?" "Hayır!" dedi, Allah`a yemin olsun, kadın bir müddet erkekle beraber olur. Sonra (kocası) onu boşar, o da babasına ve kavmine döner. Resulullah (sav)`ın Ehl-i Beyt`i aslı ve kendinden sonra sadaka haram olan asabesi`dir."
HadisNo : 4497

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Ebu Bekr (ra) buyurdular ki: "Muhammed (sav)`i Ehl-i beytinde gözetin."
HadisNo : 4498

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder