6 Eylül 2009 Pazar

Duanın Keyfiyeti Hakkında Hadisler

Duanın Keyfiyeti Hakkında Hadisler
Ravi : Fadale İbnu Ubeyd
Hadis : Resulullah (sav) dua eden bir adamın, dua sırasında Hz. Peygamber (sav)`e salat ve selam okumadığını görmüştü. Hemen: "Bu kimse acele etti" buyurdu. Sonra adamı çağırıp: "Biriniz dua ederken, Allahu Teala`ya hamd-u send ederek başlasın, sonra Hz. Peygamber (sav)`e salat okusun, sonra da diledigini istesin" buyurdu.
HadisNo : 1772

Ravi : Ömer
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Dua sema ile arz arasında durur. Bana salat okunmadıkça, Allah`a yükselmez. [Beni hayvana binen yolcunun maşrabası yerine tutmayın. Bana, duanızın başında, ortasında ve sonunda salat okuyun.]" (Tirmizi, bunu Hz. Ömer (ra)`e mevkuf olarak rivayet etmiştir. Rezin ise merfu olarak rivayet etmiştir.)
HadisNo : 1773

Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav), Hz. Ebu Bekir, Hz, Ömer (ra) beraber otururlarken ben namaz kılıyordum. (Namazı bitirip) oturunca, Allah`a sena ile zikretmeye başladım ve arkasından Resulullah (sav)`a salat okuyarak devam ettim. Sonra kendim için duada bulundum. (Bu tarzımı beğenmiş olacak ki) Hz. Peygamber (sav): "İşte! İstediğin veriliyor, işte! İstediğin veriliyor." dedi.
HadisNo : 1774

Ravi : Übeyy İbnu Ka`b
Hadis : Resulullah (sav) birisine dua edeceği vakit önce kendisine dua ederek başlardı.
HadisNo : 1775

Ravi : Ebu Musahhih el-Makrai
Hadis : Ebu Züheyr en-Nümeyri (ra)`den naklen anlatıyor: "Bir gece Resulullah (sav) ile beraber çıktık. Derken bir adama rastlatdık. Sual (ve Allah`tan talep) hususunda çok ısrarlı idi. Resulullah (sav) onu dinlemek üzere durakladı. Ve: "Eğer (duayı) sonlandırırsa vacib oldu!" buyurdu. Kendisine: "Ne ile sonlandırırsa ey Allah`ın Resulü!" denildi. "Amin ile" dedi, uzaklaştı. Adama: "Ey fülan! Duanı aminle tamamla ve de gözün aydın olsun!" dedi.
HadisNo : 1776

Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden biri dua edince "Ya Rabb! Dilersen beni affet! Ya Rabb dilersen bana rahmet et!" demesin. Bilakis, azimle (kesin bir üslubla) istesin, zira Allah Teala Haretleri`ni kimse icbar edemez."
HadisNo : 1777

Ravi : Ebu Musa
Hadis : Bir sefere (Hayber Seferi) çıkmıştık. Halk (yolda, bir ara) yüksek sesle tekbir getirmeye başladı. Bunun üzerine Hz. Peygamber (sav) (müdahele ederek): "Nefislerinize karşı merhametli olun. Zira sizler, sağır birisine hitab etmiyorsunuz, muhatabınız gaib de değil. Sizler gören, işiten, (nerede olsanız) sizinle olan bir Zat`a, Allah`a hitab ediyorsunuz. Dua ettiğiniz Zat, her birinize, bineğinin boynundan daha yakındır" dedi.
HadisNo : 1778

Ravi : Muaz
Hadis : Resulullah (sav), bir kimsenin: "Ya Rabbi, senden nimetin kemalini taleb ediyorum" dediğini işitmişti. Sordu: "Nimetin kemali nedir?" "Bu bir duadır, onunla dua edip, onunla hayır (çok mal) ümid ettim" dedi. Resulullah (sav) "Sordum, zira, nimetin kemali cennete girmektir, ateşten kurtulmaktır" dedi. Bir başkasının da şöyle dediğini işitti: "Ey celal ve ikrab sahibi Rabbim!" hemen şunu söyledi: "Duana icabet edilmiştir, (ne arzu ediyorsan) durma iste." Derken, bir başkasının: "Ya Rabbi senden sabır istiyorum!" dediğini işitmişti, ona da: "Allah`tan bela istedin, afiyet de iste!" dedi.
HadisNo : 1779

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav) özlü duaları tercih eder, diğerlerini bırakırdı.
HadisNo : 1780

Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) duayı üç kere yapmaktan, istiğfarı üç kere yapmaktan hoşlanırdı.
HadisNo : 1781

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder