6 Eylül 2009 Pazar

Deriler Hakkında Hakkında Hadisler

Deriler Hakkında Hakkında Hadisler

Ravi : Mersed İbnu Abdillah el-Yezeni
Hadis : İbnu Vale es-Sebai`nin üzerinde bir kürk gördüm ve elimle dokundum. Bana: "Kürke niye elini değdin?"dedi. Ben bu hususta İbnu Abbas (ra)`a sordum ve dedim ki: "Biz Mağrib`te yaşıyoruz. Bizimle birlikte Berberiler ve Mecusiler de var. Onlar bize kestikleri koyunu getiriyorlar. Kestiklerini yemiyoruz. Bize, içerisine iç yağı konmuş deriden mamul dağarcık getiriyorlar (bunu kabul edelim mi)?" İbnu Abbas cevaben dedi ki: "Bundan biz de Resulullah (sav)`a sormuştuk: "Derinin debbağlanması onun temizliğidir" buyurdular." (Nesai`nin bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "Onların, içerisinde süt ve su bulunan kırbaları (deriden mamul su kapları) var..." gerisi yukandaki gibi)
HadisNo : 3530

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) ölmüş (ve terkedilmiş) bir koyuna rastlamıştı. "Bunun derisinden faydalanmıyor musunuz?" buyurdular. Oradakiler: "Ama bu meytedir (leşdir, istifadesi caiz değildir)"dediler. Aleyhissalatu vesselam: "Meytenin yenmesi haramdır!" buyurdular." Bir başka rivayette : "Bunun derisini alıp, debbağlayarak istifade etmiyor musunuz?" demiştir.
HadisNo : 3531

Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav)`a, meytenin zekatından (kendiliğinden ölen hayvanın derisinin nasıl temiz kılınacağından) sorulmuştu. "Meytenin zekatı (temiz kılınması) onun debbağlanmasıdır" diye cevap verdi.
HadisNo : 3532


Ravi : Sevde Bintu Zem`a
Hadis : Bizim bir koyunumuz öldü. Derisini debbağladık. Sonra eskiyinceye kadar içerisinde nebiz yaptık.
HadisNo : 3533

Ravi : Abdullah İbnu Ukeym
Hadis : Resulullah (sav), ölümünden bir ay önce Cüheyne kabilesine şöyle yazdı: "Meytenin ne deri ne de sinirinden istifade etmeyin." (Tirmizi`nin rivayetinde " ölümünden iki ay önce..." şeklinde gelmiştir)
HadisNo : 3534

Ravi : Üsame
Hadis : Resulullah (sav) yırtıcı hayvanların derilerini kullanmayı yasakladı.
HadisNo : 3535

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder