4 Eylül 2009 Cuma

Cansızların Resulullah (sav)`la Konuşmaları Hakkında Hadisler

Cansızların Resulullah (sav)`la Konuşmaları Hakkında Hadisler

Ravi : Ali
Hadis : Resulullah (sav)`a Mekke`de idim. Beraberce bir tarafına gitmiştik. O`nun karşısına çıkan her ağaç, her dağ O`na selam veriyor ve: "Allah`ın selamı üzerine olsun ey Allah`ın Resulü!" diyordu.
HadisNo : 5586

Ravi : Cabir İbnu Semüre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Mekke`de bir taş var, peygamberlik geldiği zaman günler boyu bana selam verdi, şu anda o taşı biliyorum."
HadisNo : 5587

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Bir bedevi gelerek Aleyhissalatu vesselam`a: Senin Allah elçisi olduğunu ne ile bileyim?" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Hurma ağacından şu salkımı çağırmamla. O benim Allah`ın elçisi olduğuma şehadet eder!" dedi ve onu çağırdı. Salkım, ağaçtan inmeye başladı. Resulullah (sav)`ın yanına düştü ve: "Selam senin üzerine olsun ey Allah`ın Resulü!" dedi. Sonra Aleyhissalatu vesselam ona; "Haydi yerine dön!" emrettiler. Salkım, yerine döndü ve eski yerine kaynadı. Bedevi (bu manzara karşısında) Müslüman oldu."
HadisNo : 5588

Ravi : Ma`n İbnu Abdirrahman
Hadis : Babam merhumu dinledim. Diyordu ki: "Mesruk`a sordum: "Kur`an dinledikleri gece, cinleri(n geldiğini) Resulullah (sav)`a kim haber verdi?" Bana şu cevabı verdi: "Baban, yani İbnu Mes`ud bana bildirdi ki: "Onların yani cinlerin geldiğini bir ağaç haber verdi."
HadisNo : 5589


Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) bir hurma kütüğüne dayanarak hitapta bulun(ur)du. (Duyulan ihtiyaç üzerine) ona bir minber yaptılar, onun üzerinde hutbe vermeye başladı. Hurma kütüğü (Aleyhissalatu vesselam`ın kendisini terketmesi üzerine) bir deve inleyişi gibi inleyip ağlamaya başladı. Bunun üzerine Resulullah (sav) minberden inip kütüğü meshedip okşadı. Kütük inlemeyi bırakıp sükunet buldu.
HadisNo : 5590

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder