4 Eylül 2009 Cuma

Büyük Ve Küçük Abdestle İlgili Meseleler Hakkında Hadisler

Büyük Ve Küçük Abdestle İlgili Meseleler Hakkında Hadisler

Ravi : Ümmü Kays Bintu Mihsan
Hadis : Ben, henüz yemek yemeyen küçük bir oğlumla Resulullah (sav)`a gitmiştim. Varınca çocuğu kucağına oturttu. Derken çocuk elbisesine akıttı. Su getirtip elbisesini serpti, fakat yıkamadı. (Bir rivayette: "...çiledi" denmiştir)
HadisNo : 3506

Ravi : Lübabe Bintu`l-Haris
Hadis : Hz. Ali`nin oğlu Hasan (ra), Resulullah (sav)`ın kucağında idi, elbisesine akıttı. Ben atılıp: "Ey Allah`ın Resulü (yeni) bir elbise giy. İzarını da bana ver yıkayayım!" dedim. Cevaben: "Kız çocuğun idrarı olsa yıkanırdı; ancak erkek çocuğun idrarı su çilemek suretiyle temizlenir!" buyurdular.
HadisNo : 3507

Ravi : Enes
Hadis : Biz, Resulullah (sav) ile birlikte mescidde otururken bir bedevi çıkageldi. Durup mescidin içine akıtmaya başladı. Resulullah (sav)`ın Ashab`ı kalkıp: "Dur! dur!" diyerek [üzerine yürümeye] kalktılar ki Resulullah (sav) müdahale etti: "Kestirmeyin, bırakın tamamlasın." Ashab müdahale etmedi, adam da ihtiyacını tamamladı. Sonra Resulullah (sav), adamı yanına çağırdı ve: "Bu mescidler, idrar ve pislik bırakma yeri değildir. Allah`ın zikredildiği yerlerdir. Buralarda namaz kılınır. Kur`an okunur" dedi. Sonra cemaatten birine bir kova su getirmesini emretti. Kova gelince sidiğin üzerine boşalttı.
HadisNo : 3508

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav), mescidde otururken, bir bedevi girip iki rek`at namaz kıldı. Sonra da şöyle dua etmeye başladı: "Allah`ım, bana da, Muhammed`e de rahmet et. Bizden başka kimseye rahmet etme!" Resulullah (sav) atılıp: "Geniş alanı daralttın!" dedi. Derken adam hemen kalkıp mescidin içine akıtmaya başladı. Halk da hemencecik üzerine yürüdü. Resulullah (sav) onları yasaklayıp: "Kolaylaştırıcılar olarak gönderildiniz, zorlaştırıcılar olarak gönderilmediniz. Üzerine bir kova su dökün!" ferman buyurdular.
HadisNo : 3509


Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Ebu Davud`un diğer bir rivayetinde şöyle denmiştir: "Üzerine akıttığı toprağı alın ve onu atın, yerine su dokun!" Ebu Davud der ki: "Bu rivayet mürseldir. Çünkü İbnu Malul, Resulullahla karşılaşmadı."
HadisNo : 3510


Ravi : Ebu Abdullah el-Cüşemi
Hadis : Bize Cündüp (ra) anlattı ve dedi ki: "Bir bedevi geldi. Devesini önce ıhtırdı, sonra bağladı. En sonra mescide girip Resulullah (sav)`ın arkasında namaz kıldı. Resulullah (sav) selam verince, bedevi bineğinin yanına gelerek bağını çözüp üzerine bindi. Sonra da seslice şöyle duada bulundu: "Allahım, bana ve Muhammed`e rahmet et. Rahmetimizde bir başkasını bize ortak kılma!" Resulullah (sav) müdahale edip: "Bunu mu, yoksa devesini mi, hangisini daha şaşkın görüyorsunuz? Ne söylediğini duymadınız mı?" buyurdular. Oradakiler: "Evet! duyduk" dediler.
HadisNo : 3511


Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Bir kadın bana: "Ben eteğimin zeylini fazla uzatıyorum ve pis yerlerde de yürüyorum? (Bu hususta ne dersiniz?)" diye sordu. Bende ona Resulullah (sav)`ın: "(Pis yerlere değen eteği) ondan sonrası temizler" dediğini söyledim.
HadisNo : 3512


Ravi :
Hadis : Ebu Davud`un bir diğer rivayetinde şöyle denmiştir: "Beni Abdul-Eşhel`den bir kadın anlatıyor: "Ey Allah`ın Resulü" dedim. "Bizim mescide giden yolumuz pis kokulu (topraktır). Yağmur yağınca ne yapalım?" "Sizinkinden sonra, ondan daha temiz bir yol yok mu?" diye sordu. "Evet!" deyince: "İşte bu öbürünü telafi eder, (temizler)!" buyurdu."
HadisNo : 3513

Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden biri, ayakkabısıyla bir pisliğe basarsa, bilesiniz, toprak onu temizler."
HadisNo : 3514

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Elbisen yaş bir pisliğe değdi ise veya öylesi bir necasete ayakkabınla bastı isen, o pisliği su ile yıka. Pislik kuru ise, bir beis yok. [Rezin tahric etmiştir.]
HadisNo : 3515

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder