4 Eylül 2009 Cuma

Binme Ve Terkiye Alma Hakkında Hadisler

Binme Ve Terkiye Alma Hakkında Hadisler

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) Mekke`ye geldiği zaman kendini, Abdulmuttaliboğullarının çocukları karşıladılar. Resulullah (sav) birini önüne, diğerini de arkasına bindirdi.
HadisNo : 3410

Ravi : Abdullah İbnu Cafer
Hadis : İbnu`z-Zübeyr`in, kendisine şunları söylediğini anlatmıştır: "Hatırlar mısın, hani biz Resulullah (sav)`ı karşılamıştık: Ben, sen ve İbnu Abbas!" Abdullah: "Evet hatırlıyorum", demiş ve ilave etmiştir: "Bizi bineğine almış, seni terketmişti."
HadisNo : 3411

Ravi : Muaz
Hadis : Resulullah (sav)`ın Ufeyr denen merkebinin terkisinde idim.
HadisNo : 3412

Ravi : Ebu`l-Müleyh
Hadis : Ravi, bir adamdan naklen demiştir ki: "Ben Resulullah (sav)`ın terkisinde idim. Hayvanın ayağı kaydı, Ben, "Kör şeytan!" demiş bulundum. Bana: "Böyle söyleme, zira böyle söylersen o büyür, hatta ev kadar olur ve "kendi gücümle onu yere attım!" der. Fakat sen: "Bismillah!" de, zira böyle söylersen o küçülür ve sinek kadar olur."
HadisNo : 3413


Ravi : Abdullah İbnu Büreyde
Hadis : Abdullah İbnu Büreyde, babasından (ra) anlatıyor: "Beraberinde bir merkeb olan bir zat Hz. Peygamber`e gelerek: "Ey Allah`ın Resulü! Bin!"dedi ve adam (kayarak, hayvanın) terkisine geçti. Aleyhissalatu vesselam: Hayır, hayvanın önüne binmeye sen benden daha çok hak sahibisin, hakkını bana bağışlarsan o başka!" buyurdu. Adam da: "Önü sana bağışladım!" dedi. Bunun üzerine hayvana bindi."
HadisNo : 3414

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder