3 Eylül 2009 Perşembe

Beytullah`a Giriş Hakkında Hadisler

Beytullah`a Giriş Hakkında Hadisler


Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav) mesrur bir halde yanımdan çıkmıştı, sonra üzüntülü olarak geri döndü. Dedi ki: "Kabe`ye girdim. Ancak pişman oldum, yaptığım bu işi geri getirebilseydim, girmezdim. Ümmetime meşakkat vermiş olmaktan korkuyorum."
HadisNo : 1398


Ravi : Aişe
Hadis : Tirmizi`de şöyle denir: "...Yapmamış olmayı temenni ettim. Zira, kendimden sonra ümmetimi yormuş olmaktan korkuyorum."
HadisNo : 1399

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav), beraberinde Usame İbnu Zeyd, Bilal, Osman İbnu Talha (ra) olduğu halde hep beraber girip kapıyı kapadılar. Açtıkları zaman içeri ilk giren ben oldum. Bilal`le karşılaştım ve hemen Resulullah (sav)`ın Kabe`nin içerisinde namaz kılıp kılmadığım sordum. "Evet" dedi, "iki Yemani direk arasında." Kaç rek`at kıldığını sormayı unuttum."
HadisNo : 1400

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Bir rivayette geldiğine göre İbnu Ömer şöyle demiştir: "Çıktığı zaman Bilal (ra)`e sordum: "Resulullah (sav) içerde ne yaptı?" Cevaben: "İki direği sağına, birini de soluna aldı, üç direği de arkasına aldı. O zaman Beytullah`ta altı direk vardı- sonra namaz kıldı."
HadisNo : 1401

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Bir rivayette şöyle gelmiştir: "Beytullah`a girdiği zaman soluna gelen iki direk arasında iki rek`at namaz kıldı. Sonra çıktı ve Kabe`nin önünde iki rek`at namaz kıldı."
HadisNo : 1402

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Müslim`in bir diğer rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) Fetih senesi, devesi Kasva`nın üzerinde olduğu halde ilerledi, terkisinde de Üsame (ra) vardı."
HadisNo : 1403

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Bir diğer rivayette şöyle denmiştir: "...Üsame`ye ait bir devenin üzerinde (gelip) Kabe`nin avlusunda deveyi ıhdı. Sonra, Osman İbnu Talha (ra)`ı çağırdı ve: "Kabe`nin anahtarını bana ver!" dedi. Osman annesine koştu. Ancak kadın vermekten imtina etti. Osman (ra): "Allah`a kasem olsun ya derhal verirsin veya şu kılıncım belimden hemen çıkacaktır!"diye kükredi. Bunun üzerine kadın anahtarı Osman`a hemen verdi, o da Resulullah (sav)`a getirip teslim etti. Resulullah (sav) Kabe`yi açtı..." Devamını önceki rivayetteki gibi zikretti.
HadisNo : 1404

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Yine Müslim`de kaydedilen bir rivayette, İbnu Abbas (ra) şunu söyler: "Sizler Kabe`yi tavafla emrolundunuz. İçine girmekle değil." Ve der ki: "Üsame (ra) bana, Resulullah (sav)`ın, Beytullah`a girdiği zaman her tarafında dua ettiğini, dışarı çıkıncaya kadar namaz kılmadığını, çıkınca Beytullah`ın önünde (kapısına yakın yerde) iki rek`at kılıp: "Bu (Beyt), kıbledir" dediğini haber verdi."
HadisNo : 1405

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Buhari`nin bir diğer rivayetinde şöyle denmiştir. "Resulullah (sav) Kabe`ye girdi, içeride altı direk vardı. Her bir direğin yanında bir miktar durdu, dua etti, ama namaz kılmadı."
HadisNo : 1406

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Nesai`de şöyle denmiştir: "Kabe`ye girdi ve her tarafında tesbihde bulundu. Namaz kılmadan çıktı. Makam`ın gerisinde iki rek`at namaz kıldı."
HadisNo : 1407

Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Nesai`nin bir diğer rivayeti şöyle: "Resulullah (sav) Kabe`ye girdi, ilerledi. Kapıya yakın bulunan iki sütunun arasına gelince oturdu. Allah`a hamd ve senada bulundu. Sonra kalkıp Kabe`nin arka cihetinden karşısına gelen kısma kadar yürüdü. Alnını ve yanağını sürdü. Allah`a hamd u senada bulundu, dua ve istiğfar etti. Sonra Kabe`nin her bir köşesine gitti ve her birini tekbir, tehlil, teşbih ve Allah Teala`ya sena, dua ve istiğfarla karşıladı.Sonra çıkıp, Beytullah`ın ön yüzünde iki rekat namaz kıldı. Namazdan çıkınca: "Bu (Beyt), kıbledir" dedi."
HadisNo : 1408

Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Resulullah (sav) (Mekke`ye) geldiği vakit içerisinde put olduğu için, Beytullah`a girmekten imtina etti (kaçındı). Onların çıkarılmalarını emretti. Hepsi de çıkarıldı. Hz. İbrahim ve Hz. İsmail (a.s)`in ellerinde fal okları bulunan heykelleri de çıkarıldı. Resulullah (sav) (bunu görünce): "Allah canlarını alsın! Allah`a kasem olsun, onlar da bilirler ki, Hz. İbrahim ve Hz. İsmail (a.s) bu oklarla kısmet aramadılar"
HadisNo : 1409


Ravi : Eslemiyye
Hadis : Hz. Osman (ra)`a dedim ki: "Resulullah (sav) seni çağırdığı zaman sana ne söyledi." Bana şu cevabı verdi: "Resulullah (sav) bana: "Sana iki boynuzu örtmeni söylemeyi unuttum. Zira Beytullah`da namaz kılan kimseyi meşgul edecek herhangi bir şeyin bulunması doğru değildir" dedi."
HadisNo : 1410


Ravi : Aişe
Hadis : Ben Kabe`ye girip içinde namaz kılmayı çok arzu ediyordum. Resulullah (sav) ellerimden tutup beni Hicr`a soktu ve: "Beytullah`a girmek istiyorsan burada namaz kıl. Zira burası ondan bir parçadır. Senin kavmin Kabe`yi (tamir maksadıyla) yeniden inşa ederken, inşaatı kısa tutup onu Beytullah`tan hariç bıraktılar" dedi. (Muvatta`nın rivayeti mana yönüyle mutabakat sağlar)
HadisNo : 1411

Ravi : Aişe
Hadis : "Ey Allah`ın Resulü," dedim, "Beytullah`a girmeyeyim mi?" Bana şu cevabı verdi: "Hıcr`a gir, çünkü o da Beytullah`tan bir parçadır."
HadisNo : 1412

Ravi : Nafi`
Hadis : İbnu Ömer (ra), Kabe`ye girdi mi, girince yüzü istikametinde yürür, kapıyı arkasında tutar, karşı duvarla arasında üç zira`lık mesafe kalıncaya kadar düz yürür, (orada durup) namaz kılar, böyle davranmakla, Hz. Bilal (ra)`in, "Resulullah (sav) burada kıldı" diye haber verdiği yerde namaz kılmayı kastederdi. Ancak (İbnu Ömer) şunu da söyledi: "Kişinin, Beytullah`ın içerisinde, dilediği noktada namaz kılmasında bir beis yoktur!"
HadisNo : 1413

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder